توتر ! الجري نص الجدعنة ؟

Espitalia - الاسبتالية

Espitalia - الاسبتالية

285 ألف عدد المشاهدات20

    امتحان هيحدد مصيرك باقي حياتك
    انترفيو هيوصلك للشغلانة اللي بتحلم بيها
    اجتماع هتقدم فيه بريزنتيشن قدام لجنة هتقيم كل كلمة هتنطقها
    قرار جواز او انفصال
    ليه بنعاني بشدة في الستريس ؟
    تنفسك وضربات قلبك سريعة .. ضغطك عالي .. ريقك ناشف وبطنك مكركبة
    تفتكر ليه ده بيحصل في جسمك .. دي مش تغيرات مفيدة خالص
    ليه اجسامنا ممكن تكون بتشتغل ضدنا بالشكل ده ؟ ليه يبدو وكأنها بتصعب علينا الامور اكتر واكتر ؟
    المصادر :
    Why Zebras Don't Get Ulcers 1994 (3rd ed. 2004) book by Stanford University biologist Robert M. Sapolsky.
    beckman institute for advanced science at the university of illinoi - lecture was recorded on September 22, 2016
    arsels.info/video/fydyw/dpt7caGLlKbJ1IA.html

    تعليقات

    1. Mahmoud Assasa

      قلب كبير لأحلي برنامج طبي

    2. Om Mustafa

      انتى يا دكتوره ايمان ماشاء اللة عليكى بحبك بجد كلامك مقنع ولسان ولباقة اللة يبارك فيكى استمرى انتى صح هما اللى خسروكى

    3. B.R.S. 2

      كل ماشوفك احس اني رجل الي

    4. Marco Megala

      wow wow wow watching this session made me happy and sad in the same time

    5. Tech News

      بحبك جدا وبحب طريقتك الهاديه متابعك من القناه القديمه وفرحت جدا لما رجعتي تاني

    6. anwar abdulhadi

      والنبي عسل

    7. Königin Nora

      ❤️❤️❤️❤️❤️

    8. Marceline

      You make the ARsels a better place :'33❤️

    9. nouna science

      Thank u انا عانيت من التوتر وبعدين القلق المرضي لفترة طويلة و فعلا لما صررت رياضية تغير الوضع

    10. Azaki Media الزاكي ميديا

      arsels.info/video/fydyw/odmapqineGec0WM.html

    11. chef metwaly

      طب أنا معرفتش ولاد ال إيه دول يبقو مين فين امتى ازاى حد يعرف إنتى عملتيلى استرس والله لما سمعت التيييييت

    12. عالم الحظ

      🧡🧡

    13. Maryam

      حتى الفيديو يخليك تتوتر 😂💔

    14. Moneeb Eltigane

      الموسيقي صوتها واطي علوها شويه 🤤

    15. Mohamed Azrakan

      لدينا دحيح تاني. أتحدى أي واحد يأتيني بكلمة الله في فيديوهات السيدة الإسبتالية

    16. Niman Abdirizak

      كلام جميل جدا

    17. mamo_7amd 1990m

      م فهمت الطووووووطى💔🤔

    18. mamo_7amd 1990m

      Perhaps I see you in another life.

    19. penguin int

      مجهود رائع يا دكتورة شكراً ليكي ،، اتمني حلقه عن اضطراب الشخصية الحدية و السرطان. Ashraf

    20. Talal Abdelghany

      ❤️❤️

    21. Ridha

      برنامجك رائع ..شكرا لاستمرارك

    22. faisal shi

      بارك الله بك ووفقك على هذه المعلومات القيمة وما تبذليه من مجهود كبير

    23. magda_chan

      <a href="#" class="seekto" data-time="270">4:30</a> المخ الي ايمان بتتكلم عليه: لماذاا نححنن هناااا سؤاااللل صعبب سؤااال صعبب!!

    24. Omar Killer

      مش عارف ليه لما عملت حادثه مكنتش متوتر

    25. علي سلام حسن

      ❤️

    26. Youmna Mostafa

      موفقه ياقمر

    27. Aya Taha

      عيدي الكلام فحوار الكمامة دا عشان ثبت عدم صحته

    28. Ghaz ¡

      Welcome to the club😂💙

    29. محمد نجاتي سليمان

      استرس عالى جدا

    30. Lüdãñę _

      👑👑👑👑👍💙💙😷😷

    31. Mohammed Lamine

      لما اجدادنا "طورناه" زمان ،ما نعملوا ابديت النهردة كمان و نخلص! الفيديوا يحتوي معلومات مع جرعات الحاد عالماشي احنا هنا ليه !!! طوروه اجدادنا!!

    32. محمد محمد

      السلام عليكم يا دكتورة استاذنك انزل فيديوهاتك علي الفيس ؟

    33. Apo malak Elmansoury

      بحب اشفك

    34. Shatha AL.Z

      مبدع جداً هذا البرنامج يااارب ما يوقف 💛💛🙏😻

    35. Aya EL-shaer

      استمري د/ ايمان من اليوتيوبر اللي بجد يستفاد منهم كتير جدا مش بحس اني بهدر وقت علي الفاضي بالعكس بستفاد وبفهم حاجات كتير جدا جزاكي الله كل خير 😍😘⁦♥️⁩

    36. Jony 4

      الحلقة جمييييييلة وتتكلم عن موضوع فعلاً مهم جدًا يعطيك العافية د. إيمان

    37. Mohamed Ali

      علي رأي المثل الدنيا مترو و الشمال كترو حلقة أكتر من واقعية استمري

    38. Eman Shmas

      أوف أوف أوف، تو بس أنتبه إن الإسبتالية رجعت ولكم باااك يا أحلى إيمان الإمام ودي الإسبتالية!!!!!!!!!!!

    39. بشار درويش

      ماشاء الله ابداع في التقديم

    40. HISHAM EL SISI

      موضوعاتك هايله ..بس ياريت لو تتكلمي اسرع شويه عشان مانمش منك لو سمحتي

    41. Moatasem Ali

      نتايج الستريس بتاعتي 1 قولون عصبي و انا معديتش عشرين سنة 😧 2كركبة المعدة كانت بتعملي احراج لا متناهي فالنتيجة حاجة كده أقرب لمرض الرهاب الاجتماعي😣😣 3تضييع فرص كانت ممكن تغير حياتي بسبب التوتر و تفكيري اتشل 😢 4 توتر دايم بشكل غير طبيعي الهو كنت بخاف اتوتر 😨فبتوتر😂ولما الاقيني اتوترت😑اتوتر اكتر😟😟 بس بعدين الحياة احبطتني و انا أحبطت من نفسي لدرجة ان انا مبقاش فارق معايا اي حاجة أصلا فمبقيتش بتوتر لأن انا بقيت عندي لا مبالاة لو صحيت لقيت كوكب الأرض بيولع مثلا 😑😑و اظن ان انا تقريبا كده بدخل في اكتئاب 😮

    42. Moatasem Ali

      كل يوم هو يوم طواريء افتكرت ايام مبارك😅😅

    43. Haneen Altamimi

      مجرد الاستماع لكِ امر يخفف من التوتر

    44. احمد الاشطوخي

      <a href="#" class="seekto" data-time="44">0:44</a> انا نفسي اصارح الكراش 😂😢😂😢😂😢

    45. Mohammed Alaa

      عاش اوي علي الريمونتادا الفترة دي ...

    46. Mody ElSayed

      أنتي عظيمة و انتي هدية من ربنا لينا 😍

    47. Dodo Ahmed

      من أشد معجبي البرنامج ❤❤❤ واتمنى ان كان من المقدرة تغيير الموسيقى الخلفية لانها تصيبني بالتوتر 😂😂 ومن أجل التنويع بردو

    48. 『TM』 Gaming

      الثنيه ال4 انا: كلب بلدي كان بيجري ورايا😂😂

    49. Trade Trust

      اجمل ديسلايك و ريبورت للفيديو الذي يحقن المجتمع بمزيد من الجهل و التأخر ...شيء لا تفهمين به لا تتحدثي به

    50. Trade Trust

      عفوا هل هذا الفيديو هو عباره عن تحميل المزيد من التوتر على من لديهم امراض نفسيه..... ما هذا الهراء الذي ينتشر في هذا الزمن ......يا مقدمة هذا المقطع قولي خيرا او اصمتي ..... الأمراض النفسيه في هذه الأيام تتعدى مخيلتك و تفكيرك المتأخر .... يبدو انه حان الوقت لنبذ الذين يدعون العلم و هم فقط عالة على المجتمع كهذه العينه المتأخره و الجاهله في المجتمع ...هذا و انا اتحدث من خبرتي في علم النفس و تخصصي المتعمق في علوم النفس في الإنسان و الخبرات

      1. Eman Rashed

        هي تنشر الفكرة فقط لا أكثر ، لا تزيد التوتر و لكن توصل لنا فكرة مع احترامي الشديد لك و لكنها لم تتدخل في دراسة علم النفس

    51. none ya business

      I just love your videos, Yet I felt more stress after this episode :D

    52. Ahmed

      الاسد جعان🐆 نرميلو فشار 😂😂

    53. eyad gamal

      ❤️❤️❤️❤️👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

    54. osama samawi

      المبدعة👌🏻❤️

    55. الفخم محمد

      وانا بلعب ببجي

    56. ايمان الهوارى

      حمدالله على السلامه فرحت اوى برجوعك واخيرا ❤️❤️❤️🎊🎈🎈🎈💋🌹

    57. الحمد لله

      ادعولي ربنا يعديلي السنه دي ع خير وادخل الكليه الي نفسي فيها❤

    58. محمد علي

      حمد الله عل السلامه❤️❤️

    59. Marvel Magdy

      ممكن تعملي حلقه عن اضطراب القلق

    60. selena Khwan

      حلوة الحلقة ايمان انتبهي ايديكي مبينين كتير حرام

    61. kero aprahim

      دعواتكم يا جماعه ثانويه عامه

    62. karim ghobashy

      نضم ع بعض يا جماعه ❤️😂😂😂😂😂

    63. Houssem Houssem

      انا حاسس انني عندي مرض (نفسي) يخليني احس اعراض امراض اللي اسمع اي حد يتكلم عنهم خاصة لو مرضت بنفس المرض من قبل مثلا لو حد قال عندي صداع احس بصداع و لو حد قال حرارتي مرتفعة احس بحرارة (و احيانا الاقي عندي حرارة بالفعل!) و انا بتفرج ع الفيديو حسيت بstress و ما كملتش الفيديو !

    64. Mohamed El fateh

      يا جماعة هي بتشتم بجد لمل بييجي الصوت ده

    65. boods boy

      الي جاله سترس من الحلقة يقف جمبي 😥

    66. Hussain Almousa

      <a href="#" class="seekto" data-time="577">9:37</a> ليه التشفير ي دكتوره ايمااان ليه

    67. Elhaitham

      جميل! عقبال ما نعمل عمل مشترك ..

    68. CRUTCHGAMING

      انا جالي توتو وأنا بتفرج علي الحلقة

    69. Sl Am

      انا هنا ليه،،،، احنا هنا ليه؟؟؟ وما خلقت الجن والإنس الا ليعبدون

    70. Ali Ajjoub

      اجمل حلقة بالمحتوى وشرح الك و يلي عم يقدمو نفس النوع شكرا جزيلا جدا جدا

    71. Ahmed Hesham

      الفديو طويل زيادة عالمعلومات الي فيه، بس ستيل عاش

    72. Ramy Waheed

      الله بجد انتى جميله 👏👏👏 برافو

    73. احمد محمد

      من فضلك يا دكتور اعملي حلقة عن فيروس نقص المناعة المكتسبة الايدز لو سمحتي 🙏🏻🙏🏻

    74. Marwa Alhamwi

      نتائج الستريس عالولاد بيقهر

    75. Marwa Alhamwi

      ياريت حلقة عن الربجيمات المختلفة متل الكيتو و غيرو

    76. Moataz Ahmed

      هوا انتي كنتي بتاولي ولاد ايه 🤔

    77. Dr Mahmoud Khairy

      قلبااااي❤️

    78. One Studio

      جزائري 🇩🇿 اسلوب تقديمك وكمية المحتوى الممتاز جعلتني ببساطة اعشق قناتك وفيديوهاتك ❤❤❤

    79. Feras Mahmoud

      المقدمه اثبتت لي ان ماعمري توترت 😂😂😂

    80. Sali Elkurde

      انت اجمل دكتور شوفتها بتمني تستمري في تقديم الفيديوهات